søndag 1. mars 2009

Dukkeklær


Har hatt en periode nå der jeg har strikket ganske mye. Her ser du bilde av to dukkesett som jeg har strikket. ble veldig fornøyd med begge to. Og fargene kler jo dukken perfekt.
På det sette du ser på denne siden ble jeg mest fornøyd med genseren og luen, men sammen ble settet nydelig.






Her er det andre settet.
Det ble jo veldig søtt. Synes det er veldig gøy med detaljer. Se toppen av luen!
Som du ser er det mønser på begge setta. Det er det jeg syes er kjekkest å strikke siden det blir varisasjon:)





Noe som er nytt med disse settene er at jeg har sydd dem sammen selv. Det er mye arbeid, men gøy når man blir ferdig og ser at det ikke blir så verst. Det å sy sammen er noe mamma har gjort for meg frem til nå, men jeg måtte jo lære det selv. Så fra nå av skal jeg sy sammen det jeg strikker selv:)
Oppskriftene har jeg funnet i boka "Vi strikker dukkeklær" laget av Målfrid Gausel. Boka er gitt ut via forlaget cappelen. Fant en side med hennes oppsrifter på nettet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar